Witam
wszystkich.
Plan pracy:
Zajęcia rozwijające kreatywność
(2 godz.) –
Kiedy należy powiedzieć nie.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.)
– Co to jest
asertywność.
Wychowanie
fizyczne (1 godz.) –
Ćwiczenia dłoni.
Zajęcia
rozwijające komunikowanie się (1 godz.) – Jak wyrażam własne zdanie.
Zajęcia
rozwijające kreatywność. W jakich sytuacjach należy powiedzieć nie. Proszę
przedstawić dowolnym sposobem sytuacje w których mówimy nie. Dotyczy to
względów bezpieczeństwa własnego i innych (jakichkolwiek relacji z osobami
nieznajomymi np. na placu zabaw, na podwórku, na spacerze itp.), gdy kolega
namawia do złych zachowań. Można narysować i pokolorować, można wyciąć i wkleić
itp.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Porozmawiajcie z mamą o asertywności. Asertywność, czyli umiejętność wyrażania własnego zdania i przyjmowania krytyki. Słowo to zapożyczono z języka angielskiego już w latach 60. XX wieku. Oznacza posiadanie i wyrażanie własnego zdania, emocji i postaw w granicach nie naruszających praw i terytorium innych osób oraz własnych. Asertywność to:
·
umiejętność
wyrażania opinii, krytyki, potrzeb
·
umiejętność
odmawiania w sposób nie uległy i nie raniący innych
·
umiejętność
przyjmowania krytyki, ocen i pochwał
·
świadomość siebie
·
wrażliwość na
innych.
Wychowanie fizyczne. Ćwiczenia dłoni. Proszę poprosić mamę o 4
klamerki do prania i kartkę papieru. Najpierw prawa ręka ćwiczy. Bierzemy po
jednej kamerce, ściskamy ją palcem wskazującym i kciukiem i przypinamy do
kartki trzymanej w lewej ręce. Następną klamerkę ściskamy palcem środkowym i
kciukiem i przypinamy do kartki. Kolejne klamerki ściskają kolejno wszystkie
paluszki. Potem kolejno te same paluszki odpinają klamerki od kartki i kładą na
stole. Ćwiczenie powtarza druga ręka.
Zajęcia rozwijające komunikowanie się. Porozmawiajcie z mamami
jak wyrażać swoje zdanie aby nie sprawiać przykrości rozmówcy. Dowiedzcie się
również jak konstruktywna krytyka pomaga nam spojrzeć na nas oczami innych
osób, mobilizując do ustawicznego rozwoju. Porozmawiajcie z mamami o waszym
intymnym bezpieczeństwie dotyczącym tego jak: uczyć wyznaczania granic ciała, wskazywać zasady bezpiecznego kontaktu z
osobami obcymi, wzmacniać
zachowania asertywne, zachęcać do
głośnego wyrażania niezgody na zachowanie nieakceptowalne przez dziecko, niektóre zachowania są niedozwolone między
dzieckiem a osobą dorosłą. Niech rodzice wam
powiedzą, że w momentach zagrożenia powinniście głośno krzyczeć: „Nie!”,
„Zostaw!”, „Ratunku!”.
Prace naszych uczniów:
DZIĘKUJĘ.
Prace naszych uczniów:
DZIĘKUJĘ.
lukasz jest obecny
OdpowiedzUsuńSzymek jest obecny
OdpowiedzUsuń