Witam wszystkich.
Plan pracy:
Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.) – Kiedy należy powiedzieć nie.

Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.) – Co to jest asertywność.

Wychowanie fizyczne (1 godz.) – Ćwiczenia dłoni.
Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.) – Jak wyrażam własne zdanie.                    
Zajęcia rozwijające kreatywność. W jakich sytuacjach należy powiedzieć nie. Proszę przedstawić dowolnym sposobem sytuacje w których mówimy nie. Dotyczy to względów bezpieczeństwa własnego i innych (jakichkolwiek relacji z osobami nieznajomymi np. na placu zabaw, na podwórku, na spacerze itp.), gdy kolega namawia do złych zachowań. Można narysować i pokolorować, można wyciąć i wkleić itp.
 




Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Porozmawiajcie z mamą o asertywności. Asertywność, czyli umiejętność wyrażania własnego zdania i przyjmowania krytyki. Słowo to zapożyczono z języka angielskiego już w latach 60. XX wieku. Oznacza posiadanie i wyrażanie własnego zdania, emocji i postaw w granicach nie naruszających praw i terytorium innych osób oraz własnych. Asertywność to:

·         umiejętność wyrażania opinii, krytyki, potrzeb
·         umiejętność odmawiania w sposób nie uległy i nie raniący innych
·         umiejętność przyjmowania krytyki, ocen i pochwał
·         świadomość siebie
·         wrażliwość na innych.
 Wychowanie fizyczne. Ćwiczenia dłoni. Proszę poprosić mamę o 4 klamerki do prania i kartkę papieru. Najpierw prawa ręka ćwiczy. Bierzemy po jednej kamerce, ściskamy ją palcem wskazującym i kciukiem i przypinamy do kartki trzymanej w lewej ręce. Następną klamerkę ściskamy palcem środkowym i kciukiem i przypinamy do kartki. Kolejne klamerki ściskają kolejno wszystkie paluszki. Potem kolejno te same paluszki odpinają klamerki od kartki i kładą na stole. Ćwiczenie powtarza druga ręka.
Zajęcia rozwijające komunikowanie się. Porozmawiajcie z mamami jak wyrażać swoje zdanie aby nie sprawiać przykrości rozmówcy. Dowiedzcie się również jak konstruktywna krytyka pomaga nam spojrzeć na nas oczami innych osób, mobilizując do ustawicznego rozwoju. Porozmawiajcie z mamami o waszym intymnym bezpieczeństwie dotyczącym tego jak: uczyć wyznaczania granic ciała, wskazywać zasady bezpiecznego kontaktu z osobami obcymi, wzmacniać zachowania asertywne, zachęcać do głośnego wyrażania niezgody na zachowanie nieakceptowalne przez dziecko, niektóre zachowania są niedozwolone między dzieckiem a osobą dorosłą. Niech rodzice wam powiedzą, że w momentach zagrożenia powinniście głośno krzyczeć: „Nie!”, „Zostaw!”, „Ratunku!”.
Prace naszych uczniów:

DZIĘKUJĘ.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga