Posty

Wyświetlanie postów z maja 3, 2020
Obraz
Witam wszystkich. Plan pracy: Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz. ) – Telefon i jego historia. Zajęcia rozwijające kreatywność (4 godz.)  - Jak działa telefon. Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Proszę aby mama przedstawiła wam historię telefonu. Już w XVII w. ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z możliwości przesyłania głosu za pośrednictwem metalowego przewodu. Jednak to Aleksander Graham Bell przeszedł do historii jako wynalazca telefonu. W roku (1876 roku) pracował on nad ulepszeniem telegrafu, dzięki któremu można było przesyłać informacje w dowolne miejsce, pod warunkiem jednak, że było ono połączone kablem z telegrafem, z którego nadawano. I w trakcie tych prac odkrył on, że ludzki głos można zamienić w impuls elektryczny i przesłać go dalej kablem. Rodzaje telefonów. Obecnie nie mamy do czynienia z tylko jednego typu telefonem, ale z jego różnymi rodzajami! Są to: Telefon stacjonarny  – zainstalowany w konkretnym miejscu, bez możliwości używania go poza do
Obraz
Witam wszystkich. Plan pracy: Zajęcia rozwijające kreatywność (2 godz.)  - Przykazywanie informacji. Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz. ) - Droga listu . Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.)  – Sposoby komunikowania się. Wychowanie fizyczne (1 godz.)  - Ćwiczenia ogólnorozwojowe z przyborem nietypowym. Zajęcia rozwijające kreatywność.  W jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi współcześnie przekazywane są informacje. Niektóre z nich to: pocztą, poprzez telewizję, przy pomocy telefonu, poprzez czasopisma, przez internet.  Można wybrać jeden ze sposobów i przedstawić go dowolną techniką. Można narysować i pokolorować, można wyciąć i przykleić, wskazana własna inicjatywa i kreatywność. Funkcjonowanie osobiste i społeczne.  Proszę porozmawiajcie z mamą, jaką drogę przebywa list. Zaczynając od nadawcy do adresata. 1. Pisanie listu lub karty pocztowej. 2. Włożenie do koperty, zaadresowania jej i przyklejenia znaczka. 3. Wysłanie na poczcie, lub wrzucenie do
Obraz
Witam wszystkich. Plan lekcji: Funkcjonowanie osobiste i społeczne (2 godz.)  – Praca listonosza. Zajęcia rozwijające kreatywność (3 godz.)  – Listonosz, doręczyciel poczty. Wychowanie fizyczne (1 godz.)  – Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha. Funkcjonowanie osobiste i społeczne.  Proszę porozmawiajcie z mamą jak wygląda praca listonosza. Czy jest to trudny zawód. Kto może zostać listonoszem. Podobieństwa i różnice pracy listonosza w mieście i na wsi, dawniej i dziś. Zajęcia rozwijające kreatywność.  Proszę dowolną techniką przedstawić listonosza (pana lub panią doręczyciela poczty). Można narysować i pokolorować, wyciąć z czasopism, wykleić itp. Moje propozycje: Wychowanie fizyczne. Proszę położyć się na podłodze na plecach i dotknąć lewym łokciem prawego kolana, następnie prawym łokciem dotknąć lewego kolana (10 razy każdy łokieć dotyka przeciwnego kolana). Następnie w leżeniu na plecach, nogi zgięte, stopy przy pośladkach, nieruchomo na podłodze. Dotykamy l
Obraz
Witam wszystkich. Plan lekcji: Funkcjonowanie osobiste i społeczne (1 godz.)  -  Znajomość adresu zamieszkania. Zajęcia rozwijające kreatywność (3 godz.) –  Wykonujemy samodzielnie kopertę i adresujemy ją. Wychowanie fizyczne (1 godz.) -  Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Funkcjonowanie osobiste i społeczne.  Proszę zapytać rodziców jaki jest wasz adres (czyli gdzie mieszkacie). Porozmawiajcie dlaczego powinno się znać swój adres. Komu lub gdzie należy powiedzieć swój adres zamieszkania a komu i gdzie tego robić nie wolno. Zajęcia rozwijające kreatywność.  Proszę wykonać kopertę i zaadresować ją (w miejscu swojego imienia i nazwiska wpisujemy ,,uczeń lub uczennica”, adresatem niech będzie Św. Mikołaj, można wpisać dowolne dane raczej wymyślone niż prawdziwe). Można też dowolnym sposobem przedstawić (narysować, wyciąć i przykleić, wykleić kulkami z kolorowej bibuły itp.): list, znaczek ozdobny lub paczkę i pięknie je udekorować. Moje sugestie szablonu koperty: Wychowa
Obraz
Witam wszystkich. Plan lekcji: Funkcjonowanie osobiste i społeczne   (1 godzina)  - Wizyta na poczcie. Zajęcia rozwijające kreatywność  (2 godziny)  - Poczta jak wygląda i do czego służy. Zajęcia rozwijające komunikowanie się (1 godz.)  - Jak możemy komunikować się przez pocztę.  Wychowanie fizyczne (1 godzina)  - Ćwiczenia rozciągające. Funkcjonowanie osobiste i społeczne     Poczta. Proszę porozmawiajcie z mamą jak wygląda wizyta na poczcie. Poczta  – ogólnie dostępna instytucja, przeważnie państwowa , zajmująca się obrotem przesyłek, a także wykonywaniem niektórych usług na rzecz  telekomunikacji  oraz usług pieniężno-bankowych. Od połowy XIX wieku usługi w zakresie łączności  dzielono na pocztowe i telekomunikacyjne , a od połowy XX wieku zaczęto pocztę nazywać łącznością pocztową. Zajęcia rozwijające kreatywność. Proszę wykonać dowolnym sposobem pracę na temat poczty. Jak poczta wygląda? Kto na niej pracuje? Co tam się znajduje? itp. Moje propozycje: